Suggestion: Kingdoms (Claims)

Status
Not open for further replies.

GamenMetMark

Supporter
Jun 2, 2018
1,351
77
48
20
Gamemode
Kingdoms (Claims)

Description of suggestion
Nederlandse versie!

Goedendag mensen van de foxcraft server,

Zoals jullie weten is kingdom een tijd geleden geopend (02-03-2019) en zijn er dus heel veel verschilende soorten spelers gekomen in de server die nu al lang niet meer spelen maar wel een klein kingdom hadden, maar tegenwoordig is de wereld in kingdoms vol met kleine kingdoms die op neurtral staan of niet kan raiden omdat er niemand van online (soms is die gene al 3 maanden niet online geweest) dus mijn idee is dat als je 4 weeken niemand van je kd online is dat dan je chunks worden geunclaimed en meer ruimte maakt voor andere kingdoms.



English version!

Hello people from the foxcraft server,

As you know kingdom opened some time ago (02-03-2019) and so many different types of players have entered the server that have long since stopped playing but had a small kingdom, but nowadays the world is in kingdoms full of little kingdoms that are on neurtral or can't raid because no one is online (sometimes that gene hasn't been online for 3 months) so my idea is that if you spend 4 weeks none of your kd is online then your chunks will be unclaimed and makes more room for other kingdoms.

Possible side effects of suggestion
Meer mensen kunnen claimen
 
Daar ben ik het mee eens. Het is erg frustrerend om zoveel land te hebben ingenomen door groepen die er in MEERDERE maanden niet zijn geweest. +1

It also makes the map feel pretty cluttered, coming across plots that have been claimed and then abandoned and there's nothing that can be done about them.
 
I also feel like if you have a kingdom and the KING is offline for a specific amount of time, the king role should be passed on to someone else in the kingdom. Too many times I see players who join kingdoms, are given no rights to modify anything, and then the king just abandons them for WEEKS on end. It makes it hard for those players to enjoy their time on this server when they have no control to claim land or add more active members without potentially losing anything they've built because it was claimed by the kingdom they're in currently.
 
  • Like
Reactions: GamenMetMark
Nederlandse vertaling onderaan. - Ik spreek geen Nederlands, sorry als het ruw is.

Just throwing in a way that might make this a bit more balanced and appealing to implement.

If a kingdom is offline for 30 (or however many days), their kingdom becomes invadable, no matter the neutral status or number of players. This way, you still have to fight and defeat their champion, so they're not left completely defenseless, but it allows kingdoms to go around and "clean up" the abandoned kingdoms, potentially getting rewarded with RP and equipment for it. This provides further reason for kingdoms to put time into their defenses.

I think would be more balanced and fun than just having the kingdom land unclaim automatically after a certain number of days. It would still require a great deal of skill to take land or items from a very well defended kingdom, but it wouldn't be impossible, and it would allow very desirable land, like land near the warzone, from being claimed and abandoned by kingdoms who've stopped playing.
I also don't think it's an unreasonable task for big kingdoms who have become less active to have a member log on at least once every 30 days in order to keep their land protected.
It also has the possible advantage of keeping players more active, and drawing them back to the server to reset their timer and keep their land protected.

I totally support neutral factions, and I think it's a very important part of kingdoms, but I do feel like there needs to be a way to deal with abandoned neutral kingdoms, or abandoned 1 player kingdoms. Many people log on, play for a few hours, make a kingdom very close to spawn, and then never join again. Having the ability to invade them would clean up a lot of land that would be usable for active and new players. No one wants to join a server, walk out of spawn, and not be able to build within 10 or more chunks because random one time players have claimed and abandoned it.
Thanks for taking the time to read.
NL translation:

Gewoon gooien op een manier die dit een beetje meer evenwichtig en aantrekkelijker maakt om te implementeren.



Als een koninkrijk 30 (of hoeveel dagen) offline is, wordt zijn koninkrijk invasie, ongeacht de neutrale status of het aantal spelers. Op deze manier moet je nog steeds vechten en hun kampioen verslaan, zodat ze niet volledig weerloos achterblijven, maar het staat koninkrijken toe om rond te gaan en de verlaten koninkrijken te "opruimen", mogelijk beloond met RP en uitrusting daarvoor. Dit geeft nog meer redenen voor koninkrijken om tijd in hun verdediging te steken.



Ik denk dat het evenwichtiger en leuker zou zijn dan alleen het koninkrijksland na een bepaald aantal dagen automatisch te laten afroepen. Het zou nog steeds veel vaardigheid vereisen om land of voorwerpen uit een zeer goed verdedigd koninkrijk te veroveren, maar het zou niet onmogelijk zijn en het zou toestaan dat zeer wenselijk land, zoals land nabij de oorlogszone, wordt opgeëist en verlaten door koninkrijken die gestopt zijn met spelen.

Ik denk ook niet dat het een onredelijke taak is voor grote koninkrijken die minder actief zijn geworden om een lid minstens om de 30 dagen te laten inloggen om hun land te beschermen.

Het heeft ook het mogelijke voordeel om spelers actiever te houden en ze terug te trekken naar de server om hun timer opnieuw in te stellen en hun land te beschermen.



Ik sta volledig achter neutrale facties en ik vind het een heel belangrijk onderdeel van koninkrijken, maar ik heb het gevoel dat er een manier moet zijn om met verlaten neutrale koninkrijken of verlaten koninkrijken met 1 speler om te gaan. Veel mensen loggen in, spelen een paar uur, maken een koninkrijk heel dicht bij spawn en komen dan nooit meer bij. De mogelijkheid om ze binnen te vallen zou veel land opruimen dat bruikbaar zou zijn voor actieve en nieuwe spelers. Niemand wil lid worden van een server, uit spawn lopen en niet in staat zijn om binnen 10 of meer brokken te bouwen omdat willekeurige eenmalige spelers het hebben geclaimd en verlaten.
 
Nederlandse vertaling onderaan. - Ik spreek geen Nederlands, sorry als het ruw is.

Just throwing in a way that might make this a bit more balanced and appealing to implement.

If a kingdom is offline for 30 (or however many days), their kingdom becomes invadable, no matter the neutral status or number of players. This way, you still have to fight and defeat their champion, so they're not left completely defenseless, but it allows kingdoms to go around and "clean up" the abandoned kingdoms, potentially getting rewarded with RP and equipment for it. This provides further reason for kingdoms to put time into their defenses.

I think would be more balanced and fun than just having the kingdom land unclaim automatically after a certain number of days. It would still require a great deal of skill to take land or items from a very well defended kingdom, but it wouldn't be impossible, and it would allow very desirable land, like land near the warzone, from being claimed and abandoned by kingdoms who've stopped playing.
I also don't think it's an unreasonable task for big kingdoms who have become less active to have a member log on at least once every 30 days in order to keep their land protected.
It also has the possible advantage of keeping players more active, and drawing them back to the server to reset their timer and keep their land protected.

I totally support neutral factions, and I think it's a very important part of kingdoms, but I do feel like there needs to be a way to deal with abandoned neutral kingdoms, or abandoned 1 player kingdoms. Many people log on, play for a few hours, make a kingdom very close to spawn, and then never join again. Having the ability to invade them would clean up a lot of land that would be usable for active and new players. No one wants to join a server, walk out of spawn, and not be able to build within 10 or more chunks because random one time players have claimed and abandoned it.
Thanks for taking the time to read.
NL translation:

Gewoon gooien op een manier die dit een beetje meer evenwichtig en aantrekkelijker maakt om te implementeren.



Als een koninkrijk 30 (of hoeveel dagen) offline is, wordt zijn koninkrijk invasie, ongeacht de neutrale status of het aantal spelers. Op deze manier moet je nog steeds vechten en hun kampioen verslaan, zodat ze niet volledig weerloos achterblijven, maar het staat koninkrijken toe om rond te gaan en de verlaten koninkrijken te "opruimen", mogelijk beloond met RP en uitrusting daarvoor. Dit geeft nog meer redenen voor koninkrijken om tijd in hun verdediging te steken.



Ik denk dat het evenwichtiger en leuker zou zijn dan alleen het koninkrijksland na een bepaald aantal dagen automatisch te laten afroepen. Het zou nog steeds veel vaardigheid vereisen om land of voorwerpen uit een zeer goed verdedigd koninkrijk te veroveren, maar het zou niet onmogelijk zijn en het zou toestaan dat zeer wenselijk land, zoals land nabij de oorlogszone, wordt opgeëist en verlaten door koninkrijken die gestopt zijn met spelen.

Ik denk ook niet dat het een onredelijke taak is voor grote koninkrijken die minder actief zijn geworden om een lid minstens om de 30 dagen te laten inloggen om hun land te beschermen.

Het heeft ook het mogelijke voordeel om spelers actiever te houden en ze terug te trekken naar de server om hun timer opnieuw in te stellen en hun land te beschermen.



Ik sta volledig achter neutrale facties en ik vind het een heel belangrijk onderdeel van koninkrijken, maar ik heb het gevoel dat er een manier moet zijn om met verlaten neutrale koninkrijken of verlaten koninkrijken met 1 speler om te gaan. Veel mensen loggen in, spelen een paar uur, maken een koninkrijk heel dicht bij spawn en komen dan nooit meer bij. De mogelijkheid om ze binnen te vallen zou veel land opruimen dat bruikbaar zou zijn voor actieve en nieuwe spelers. Niemand wil lid worden van een server, uit spawn lopen en niet in staat zijn om binnen 10 of meer brokken te bouwen omdat willekeurige eenmalige spelers het hebben geclaimd en verlaten.
They can use /wild
 
Kingdoms are automaticly disbanded if the owner is inactive.
It wil firstly make a new kingdom member (that is active) kingdom owner. If nobody is active, the kingdom will be disbanded, and all claims are unclaimed.

The above is expected behavior, let me know in bug reports if it's not the case.
 
Last edited:
Kingdoms are automaticly disbanded if the owner is inactive.
It wil firstly make a new kingdom member (that is active) kingdom owner. If nobody is active, the kingdom will be disbanded, and all claims are unclaimed.

The above is expected behavior, let me know in bug reports if it's not the case.
How long is considered inactive?
Thanks!
 
Did some investigation, it was set at 30 days, i've lowered it to 14 days for it to unclaim and disband inactive kingdoms.
Interesting, thanks for lowering it. I did some investigating on my own and found a couple of kingdoms earlier that were both one member, and older than 30 days. Not sure if that'l have been fixed by now, but the 30 day limit definitely wasn't in effect at least for kingdoms with one member.
Here's a screenshot of one that's been inactive for 6 months, taken before you lowered the limit but in the last day.
Firestar_4CD87x0.png
Thanks for taking the time to check this out :)
 
Status
Not open for further replies.